siape COMEL ikot sini tau..

Wednesday, February 19, 2014

aku, sms, email & posto

Assalamualaikum :)

semalam dalam tengahari henpon aku berbunyi
tanda ade sms masuk 

"RM0.00 SPA : ANDA DIJEMPUT MENGHADIRI PEPERIKSAAN MEMASUKI PERKHIDMATAN PEGAWAI PENERANGAN GRED S41. LAYARI www.spa.gov.my UNTUK MAKLUMAT LANJUT. SEKIAN TERIMA KASIH"

tak lama kemudian aku terjah pulak laman sesawang tersebut
konon nak pastikan sms yang aku terima bukan sms palsu
heh heh
yelaa...
banyak kes orang menipu sekarang nih kot..

lepas dah bukak email
tadaaa..
Alhamdulillah
hoh oke sahih...sahihh
kadar keraguan terhadap sms pon lenyap

bile petang aku dah sampai rumah
mak aku siap passing surat cop "SPA" pade aku

heh heh

lagi aku sahihhh percaya dah laa :p

ape yang aku nak sampaikan kat sini adalah :

dari segi menyampaikan maklumat (nak bagitau kene amek exam ni) pelbagai cara pihak SPA buatkan untuk bagitau pade pemohon (macam aku nih)...sms dapat / email dapat / surat anto ke rumah pon dapat...hoihhh memang terbaekkk :)

perkhidmatan cemerlang begini yang kite mahukan

tapi 

tapi dan

ade tapi nya

"segelintir" pihak yang berada di sektor ini
adalah sangat lah payah/susah untuk dihubungi
macam contoh kalo nak bercakap / bertanya ngan pegawai bertugas
belom tentu lagi sekali telifon dah boley cakap
wajib telifon berkali-kali

err...ade lagi 
tapi xpe mybe next entry :p

diharapkan akan ade perubahan positif untuk itu
sebagaimana perkhidmatan yg gemilang seperti yg aku dapat ini
heh heh


p/s: doakan aku pegi & jawab exam pehtu LULUS okep :) teringin nak "ubah angin" heh 

2 comments: