siape COMEL ikot sini tau..

Monday, December 9, 2013

Bali trip - day 1

Bali trip epi-1

pepagi kol 2 aku dh gerak ngn opismate aku nek bus Yoyo

bus nih yang bawak kami ke KLIA nanti
so senang..dari Ipoh - KLIA terus
memang bekumpul kol 7pagi kt sana
Alhamdulillah sampai KLIA kol 5pagi
memang mamai teramat sangat
pehtu blurr dalam 30mnit gak laa
ho ho ho
aku wif Tammie :)
dah jumpe toilet bagai pehtu gi bekpes dulu
kol 6pgi nak makan bekpes memang hazab gak le
melantak plak aku telor 3 suku
aku ingat ade bubur nasi tapi tak mandang

kol 7pagi bekumpul kat lobi

arahan dari ketua rombongan aka Kak Yan 
sangat dedikasi beliau nih...saluttt aku :)
dah cek in bagasi bagai
ade 20 mnit g kalo sesape nak g bekpes ke bagai
kami terus gerak ke balai berlepas
mujur cek kastam bagai sume lepas
pestime masuk KLIA tuk cek passport
canggih gak..udah macam matrik aje aku tengok hohoh
nak snap gambo memang x boley :p

dah setel urusan masuk ke dalam flight

kami naek Malindo Airline :)
peramugari seksi wooo..
even pakaian macam kebaye ngan kain
(nampak cam sopan kan)
tapi belah plak x hengat ho ho ho
tapi servis okep
ngan jakun jap aku dok godek2 skrin belakang kusi tuh
nak tengok muvie bagai headset plak tak ade
so..tgk cite bisu sebab subtitle sume dalam bahase cine huhu
skrin tibi kat belakang seat..
kalo nak dengar pakei headset kena beli rm15 je~ ho ho
aku x mampu nak layan muvie sebab pening x hengatt :(
my 1st meeting wif k.Lyn & K.enni
(deme adek badek K.Yan organizer)
3 jam pejalanan ke Bali
tak ku sangka selama 3jam tuh jugak aku memang mabuk 
siap ase pening + loya + nak muntah + mcm-mcm le
sabauuu je laaa
kalo dulu nek flight 20 minit  rase hape
ni amek kau 3jam nak lena pon  bape lena
macam turun naek lif aje aku rase hohoho
mujur aku tak muntah dalam tu :p
kalo tak jadik Mr.Bean dah laaa...


selamat mendarat kat airport Bali :)
Joanne wif Tammie :)
memasing dapat kalung bunga mase sampei kat airport
memang dorang welcoming greeting macam ini he he he 
selamat mendarat di lapangan terbang Bali
cek in passport + bagasi bagai sume setel
kat balai ketibaan sudah ade Pak Red ngan Pak Arip tunggu trip kami
kena separate 2 group sebab kami ramai
aku naek bus no 1 ngan trip rombongan Pak Red
sonok-sonok :p 
even aku xde kenai sesape pon dalam bus tuh 
ho ho ho
itu sekerat gambo kat luar airport baru :)
terselit jugak muke Mr n Ms Eng (dorang dari JB)
tempat 1st kami tuju ialah g makan tengahari
seyess...lapo kemain kot :p
g makan kat Sederhana Masakan Padang
lunch di Restoran Sederhana Masakan Padang :)
lepas makan terus gerak ke Uluwatu Temple 
kat sini ade pantang larang sket
sebab kan aku tengah ABC so..aku tak boley masuk ke dalam
just boley lepak kat luar aje..
tak hape laa..yang tak best sebab situ banyak monyet nakai
huhuhuhu
dasyat gak dorang sakat orang yang datang
siap amek-amek barang lagik
paling depa suka dok amek spek mata orang
aku plak nak tak nak kena tanggai spek mata
sebab dok riso kena rembat ngan monyet
pening gak le aku dok tanggai spek tu 

udah setel round situ kami gerak ke atas pulak

sebab ade persembahan dari Kecak Dance tuk pengunjung situ
errrr...........
nanti aku tunjuk gambo kome tengok laa yep :p
memang tarian tradisi dorang kat sini
majoriti kat Bali ni dorang beragama Hindu 90%
so kalo nak cari muslim memang sikit le takat 4% aje
tapi Insyallah jangan riso kalo nak datang sini okep :)

tarian nih based on Bali's epic story 
errr.....aku nak cite panjang2 pon aku x bape paham
tapi kome tengok je laa gambaq2 kat bawah ni yep :p
















monyet puteh" tu kemain lincah lagik
siap dia melompat2 kat audience
sabau je laa..ho ho ho
"
malam kami dinner kat Bawang Merah Restoran kat Kelan Beach
makan grill seafood wehh
seyess best!! sebab makan tepi laut kot hohohoh
ni kalo makan candle-lite dinner mesti best babeng
seyesss romantika di amor :p
tapi make sure ari tak hujan le
ho ho ho




nih antara menu makanan dinner kami :)
memang seafood aje
pehtu variety of sambal ho ho ho 



feeling-feeling sat tepi pantai
kalo "candle-lite" dinner kat sini perghhh
layan wehh...
memang terbaekkk~ 


selesai makan bagai baru kami cek-in ke hotel
kami dok Ibis Kuta Style Hotel :)
perghhh...
otel cantek bilik sorang berdua
aku dok ngan rumate aku dari JB ho ho ho
hat ni pon aku update blog dari pc otel
hammek kau...
memang x menyempat 
hahaha
2 orang sebilik :)
memang selesa abess :p
ni ruang pantry ade sinki / dryer bagai
belah kiri tandas
belah kanan bilik mandi 
ni tibi leh lepak atas katil guleng2 tengok :p
outside view - ade kolam renang tapi aku x sempat pon nak try hoho

okep...mau tido sudda
esok ade seharian mau bejalan sakan
tensen plak aku sebab bateri camera cepat abes
jenuh gak aku nak snap gambo kat henpon bagai
adehhh laaa :p

okep 
chow chin chow :)

follow-up:
Bali trip - day 1
Bali trip-day 2
Bali trip - day 3
Bali trip - day 4

2 comments:

  1. nek malindo ek? best x malindo? service ok x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. a'ah naek Malindo cheng :)
      class eco dpt wafer ngn ayaq masak je laa hehe
      so far okey je aku ase :)

      Delete