siape COMEL ikot sini tau..

Friday, December 20, 2013

impian kasih vs relaku pujuk

"..andainya tiada jodoh
untuk ke singgah sana
ku pasrah kan segalanya
kerna takdir yang akan menetukan 
impian kasihh.."

itu lirik lagu Impian Kasih versi nasyid kumpulan In-Team
kumpulan yang suatu ketika dulu aku syiokkk abes
(padahal sebab minat kt sorang mamat dlm kumpulan tu je)
ha ha ha
zaman dolu-dolu
minat retiss pun bukan boley buat ape
paling teruk kumpul gambo deme
lekat kat meja studi ke
lekat dalam loker baju ke
ngan harapan dapat tengok muke ensem tu pon dah cukop
ha ha ha

ade lagi sorang retiss yang aku memang minat abesss 
haa....kenal x Tam-Spider??
dolu beliau nih kan duda
so duda pon..duda laa..janji hangat haha
ngan suare serak-serak basah tuh
nyanyi plak lagu "Rela ku Pujuk" 
perggghhhh...caiiiirrr wa cakap lu
seyessss!!
hat mamat ni memang aku kumpul gambo-gambo dia dalam suratkabo
pehtu lekat atas meja studi...ke ke ke
punye laa angauuu :p

dah beso-beso nih "perasaan" fanatik tuh pon dh kurang
lagi tambah kurang sebab Tam-Spider tuh pon dah kawen U_U uuuu
menjeruk rase jugak laa aku time tuh
(cisss...perasannn siott)
ha ha ha

now...
aku kena kembali pade REALITI kehidupan
"ku sangkakan panas sampai ke petang..rupa-rupanya hujan di tengahari"
errr....
sume orang mengidam akan rase "manes"nya saat berkasihan
kalo ending nya pon "manes" belake
itu kalo dalam drama sekarang yang tengah hot boley laa kn?
tapi REALITI..??
x seindah yang disangka jugak
nak x nak kena hadap jugak kalo ending tuh x se"manes" gule melake
tapi...
perlu beringat jugak
AJAL / MAUT / JODOH / PERTEMUAN
itu sume urusan dari Allah SWT
kite sebagai hamba-Nya perlu beringat
tiada siapa yang dapat menolak takdir yang telah ditetapkan

buat masa sekarang ape yang aku boley buat
muhasabah kan diri sendirik
memaafkan orang laen
tanamkan sifat positif
perlu beringat aku masih ade famili & sahabat2 yang sentiasa disisi
tawakal & berdoa kepada-Nya :)  


p/s: relaku pujuk....

No comments:

Post a Comment