siape COMEL ikot sini tau..

Sunday, March 29, 2015

Hi..Doktor Baju Oren :)

Assalamualaikum :)

wahhh...dah kenape aku bersemangat plak malam nih o_O
ni entry ke-2 tuk malam nih...pheww~~
aku pon tak pecaye..tapi takpe laa just follow story aku yep :p

sabtu semalam
berjalan lah kami anak beranak (yakni Mak, Abah ngn aku)
kami pegi lepak stretching urat kaki ke Aeon Stesyen 18 tu

sesampai di sana
terpandanglah aku di ruang legar soping mall tersebut akan 
event derma darah yang aku memang gile-gile kan o_O
(dalam banyak-banyak bendaa..derma darah pulak yang aku addicted skg) hahaha..

terus aku mengofferkan diri ke tempat derma darah tu
siap isi borang bagai aku terus ke tempat check up
dah memang procedure nak derma darah macam tu
dorang akan check dulu keadaan penderma sebelom nak menderma
bukan dorang suke suki nak cucok tau...
so korang jangan riso :)
bagi yang pestime nak derma darah tu...jangan takot-takot
memang tak saket diknon..huhu!
sebab dorang dah kasi ubat bius..
so memang takde rase saket pon (even jarum depa nak sedut darah tuh beso ngan panjang..hahahaha)

sampai dah giliran aku..
pehtu doc suruh naek penimbang
erkkk...! 
kalo ikot tahap lepas memang aku termasuk dalam golongan penderma yang tak payah nak riso pasal berat badan..kah kah kahh (paham-paham laa yep)
sebab syarat utama nak derma darah juge korang kena berat melebihi 45kilo yep..!

lepas tu aku bagi kad merah (kad penderma) yang dalam tuh ade sticker yang menunjuk kan bape kali kite dah derma darah..so memang tak boley nak tipu sebab dah siap ade tarikh bagai..huhuhu!

nak dijadikan cerite doc tu tengok last tarikh aku derma pada Januari 2015
so..memang tak cukop 3 bulan tuk aku nak derma darah lagi
aiisehhhh...T_T
padahal aku dah memang cukop tenaga bagai kalo nak menderma
tapi disebabkan tak cukop bulan so doc memang tak galakkan aku derma
adehhh...pasrahh kot T_T

doc : awak baru derma bulan 1 aritu kan? tak cukop 3 bulan lagi ni..
aku : tak boleh ke doc?? bulan 1 pon awal bulan tu..ni nak masuk bulan 4 dah..hehe
doc : maap..memang tak boleh..saya tak nak jadi ape-ape kat awak nanti...
aku : ....hehehee..yelaa yelaa doc...mekasihh
doc : okay..jumpa lagi next month or next 2 months lagi yep :)



nota kaki : doc ensem baju oren...saya tunggu doc next month yep o_O heh hehh!

2 comments: