siape COMEL ikot sini tau..

Sunday, April 5, 2015

'kesorangan"

Assalammualaikum :)

2.19am waktu entri ini aku taip
mata mengantok tapi aku baru setel solat Isyak
huhh...T_T maseh susah nak ubah solat awal waktu..

malam ini terasa sedih juga bila duduk sensorang sambil muhasabah diri sendirik...T_T
kadangkala aku terpikir akan keseorangan kah aku nanti??
waima apepun yang mungkin terjadi dan bakal aku tempuh..sudah bersediakah aku untuk hidup bersendirian??
tanpa mak abah?
tanpa adek beradek?
tanpa sahabat handai?
tanpa saudara mara?
juga..tanpa "Adam" ku?

untuk itu aku juga perlu persiapan..
bukan persiapan macam nak buat kenduri kawen :p
tapi lebih kepada persiapan emosi & dalaman aku

ya....

saat ini juga sebenarnya aku cuba untuk membina "persiapan" itu..walaupon aku tak pasti betul @ salah tindakan aku
tapi dalam doa aku tak putus-putus memohon kepada Allah SWT agar diberi hati yg cekal & kuat semangat untuk menempuh hari yg mendatang :)
tak lupa juga..aku selalu pujuk hati aku supaya sentiasa beringat..waima happy macam mana kehidupan aku sekarang inya mungkin tak akan kekal bahagia..
sebab itu aku selalu ingatkan hati & perasaan aku supaya Cuba biasakan hidup sendiri...T_T

sebab aku tahu...

tak akan ada sesiapa yang akan SAYANG aku macam mak & abah aku sayangkan aku sebagai anak mereka...

mana mungkin aku nak menumpang kasih orang lain

tak kira adek beradik, sahabat handai, sanak saudara, mahupon rakan taulan...ataupon "Adam" yg aku sendiri tak tahu siapakah "Adam" itu...T_T

PASRAH itu REDHA...

itu yang aku beringat smpai bila-bila...

cuma aku mendoakan agar kedua ibubapa aku dipanjangkan usia mereka & diberi kesihatan yang baek untuk mereka..

tak dilupakan juga buat adek beradek & sanak saudara semoga kalian suma diberkati :)

sahabat handai...buat kalian memori bersama akan Aku pahat dalam sanubari sampai bila-bila..sebab aku tahu kalian suma akan menempuh kehidupan masing-masing..o_O semoga kekal berbahagia hingga akhir hayat..

okay..entri dah tamat o_O

terhasillah nukilan cerkon isi hati aku kat sini..

terima kasih ma_belog sebab sudik bagi aku conteng kau!
he he he

kau tempat aku untuk meluah...(selain dari Allah SWT)
kau tak perlu nak bersuara tapi cukop sekadar menumpang ruang dalam entri ini...

#isidalamhati 
#nukilan_cerkon
#pasrahituredha



No comments:

Post a Comment