siape COMEL ikot sini tau..

Monday, April 27, 2015

Jus Tembikai Laici Pelamin Anganku Musnah

Assalamualaikum :)

"Jus Tembikai Laici Pelamin Anganku Musnah" hoho o_O
hahahahaa..tajuk saje je aku bagi gempak :p

jommsss! 
moh try resepi semudah ABC ni..seyesss tak nyesal punye :p

"Jus Tembikai Laici Pelamin Anganku Musnah"

1) bahan nya..buah tembikai boleh potong sesuka hati (kat sini aku pakai 1/4 biji tembikai nak potong banyak-banyak pon terpulang..tapi jangan ambik kulit tembikai ye..malasss sangat tu)..setin laici aku pakai brand AAA je (dah macam beteri AAA plak..hoho) pehtu haruslah ade blender skali..gigih plak aku nak tumbuk tembikai guna lesung plak kan kan..? huahuahua

2) masuk kan tembikai dalam blender..kemudian tuangkan air laici yang dalam tin tu (so korang tak payah nak guna air + gula bagai...tuang je air laici dalam tin tu..kan dah jimattt) buah laici asing kan

3) blendddddd....sampai tembikai lumatt..kalo nak blend skali ngan laici tu pon hokeyy.. tapi sini aku blend laici sikit je..selebihnya nak bubuh dalam air nanti heh heh

4) dah siap blend...tuangkan dalam jar yang telah diisi buah laici tin tu..sini kapasiti aku dapat memang 1 jar..banyakkk kan? kan?

5) nak sedappp tambahkan ais batu...berape ketoii korang nak masuk pon tak kesah..ikot selera anak tekak memasing hihihii

6) siappp...!! sedap jimattt murahhh...!! boleh dihidang tuk makan tengahari..memang mabeless :p


nota kaki : tak tau harga sebenar air tembikai laici kat kedai..sebab pernah beli sampai rm6.50 kauu..aku arse mesti orang kedai caj air tembikai + air laici skali so dapatlaa 2 harga...ni kalo korang try buat confirm dapat minom sejar..minom laa sampai kembong perot...baru beberape hengget saje caj nye...huahuahuaa!


okay..selamat mencuba!


#tembikailaici #homemade #jus

No comments:

Post a Comment