siape COMEL ikot sini tau..

Sunday, August 23, 2015

alkesah si Buta & si Celik :)

Assalamualaikum :)

~sekadar gambar hiasan~
tq Hencik Google :)

sepetang tadi aku teman mak aku pegi urut kaki
tukang urut kaki refleksilogi nih orang istimewa..
beliau seorang Pakcik yang buta :)
memang dah kerap kali aku lalu lalang depan tempat urut nih
tapi segan nak pegi kalu takde orang nak teman sekali
kebetulan arini mak aku memang nak pegi urut
jadiknya aku pon tumpang sekaki payung nak merase..huhu

lepas usai saje mak aku urut kaki
aku pulak amek turn..
(konon-konon memang nak merase urut kaki)
aku request nak urut tahap sederhana 
sebab takot jugak kalo pakcik ni urut terlalu kuat..T_T

memang aku kagumss..!!
kagum dengan pancaindera Pakcik ini
walaupon dia tak nampak tapi dia boleh meneka dengan betul

pada mak aku dia boleh teka..
"...ni susah nak tido tak..??"
"..ni mata kanan silau teruk ni.."

pada aku dia boleh teka..
"...mata rabun ni..ada makan carrot x..??"
"..kalo makan carrot pastikan makan nenas nak bagi hilang asid tu..tak pun senang makan pegaga..elok tuk mata tu.."
"..okay..sume takde masalah pape.."


setiap jari-jari kaki pon Pakcik tu bagitahu
jari ibu - untuk kesemua sistem badan
jari telunjuk & hantu - untuk mata kiri & kanan
jari manis & kelinking - untuk hidung & kepala
sebelah tumit kiri & kanan - untuk sistem peranakan 
tapak kaki..atas kaki..betis..bla bla blaa Pakcik tu bagitahu..huhu 
(aku dah lupe bahagian yg mana..tapi ade tuk peha, perut, migrain..len-len)

usai urut kaki selama 40minit tu (sepatutnya 30minit)
aku hulur duet pada Pakcik
terasa ringan kaki aku lepas kena urut
mak aku jugak macam tu..sebab kaki mak aku banyak kebas-kebas
Insyallah akan kerap datang urut kaki dekat Pakcik lagi :)

"..terima kasih ya Pakcik.." (sambil hulur duet dekat tangannya)
"..sama-sama nak.." (merasa jumlah duet)
"..eh..eh..lebih ni...lebih ni.." (sambil hulur kembali duet)
"..takpe Pakcik takpe saja bagi lebih..saya sedekah ya.."
"..terima kasih ya nak.."
" :) "


sambil jalan aku terpikir..

macam mana Pakcik yang buta penglihatan boleh tahu nilai duet
sedangkan..
orang kita yang CELIK seakan "buta" bila nampak duet :)

waahualam~


tepuk dada tanya IMAN..jangan tanya AIMAN..
sebab kalo tanya AIMAN...pasti akan jawab

"AIMAN TAK TAHU..."




chow..!

No comments:

Post a Comment