siape COMEL ikot sini tau..

Saturday, September 21, 2013

Mak Andam pilihan kome..??

Assalamualaikum :)

wahhh...dah masuk pertengahan bulan September
maka berduyun-duyun jugak lah sedara-mara, 
sahabat handai, rakan taulan mendirikan mesjid
Alhamdulillah...buat sume yang sudah selamat dan berjaya buat mesjid tu
bagi yang belom selamat..tungggguuuuu
InsyaAllah ade rejeki kome nanti huhi..(padahal cakap kat diri sendirik..haha)

okay..balek pade nak diri mesjid nih
acane plak preparation nye??
takat yang aku tau..memang berjenuh jugak laa nak siap bagai
yelaa..tuk seumo idup kan
kalo boley memang nak tip-top dari A-Z kan?..huhi
sebut pasal persiapan ni..peranan Mak Andam le yang paling penting
kalo dalam bahasa moden nye macam Wedding Planner gak la
kalo xde dorang ni alamat nanges gak laa cik pengantin sume
sebab tu Mak Andam ni no.1 tuk majlis bina mesjid nih
hu hu hu

tapi plak buat Mak Andam sekalian
udah memang kalian orang terrrrlarissss tuk hari bina mesjid tu
tapi jangan laa plak dok "gula-gula" kan bakal pengantin tuh
kesian kat deme wehh..
aku cakap camgini bukan hape
aku x kata sume Mak Andam hokeyy
maybe dalam 1000 Mak Andam tu..ade laa 2 Mak Andam je kot yang buat pe'el
yang aku nak point kat sini sebab kejadian tu jadik kat sahabat aku

al-kesah nye pade Mak Andam (M.A) sorang nih
mbe aku dah booking tarikh pade M.A ni..siap bagi deposit rm300 lagik
ikotkan majlis beliau ujung bulan november
tapi tuk preparation lagi bagus kalo dbuat awal2 ye x??
so..mbe aku nih pergi menempah tarikh dan pada mase yang sama
nak booking jugak baju tuk bina mesjid nanti
M.A ni bagitau baju yang mbe aku nak tu nanti akan dibawa tengok dari Indonesia
wahhh...kelasss kau jah jauh nye baju tuh merantau :p
nak dijadikan cerita sebulan telah berlalu...
mbe aku pon pergi balek ke kedai M.A ni ngan harapan
boley tengok baju bina mesjid dari Indonesia itu
pegi punye pegi...
M.A tu cakap baju tu memang dah ade kat kedai
mbe aku pegi laa tengok (ngan xsaited laa kan..)
alih-alih itu baju yang dulu (masa 1st time mbe aku dtg booking)
bile mbe aku cakap mane baju yang M.A tu janji nak kasi tengok dari Indonesia
tapi M.A tu cakap..dia xde cakap pape pon pasal baju dari Indonesia tu
siap buat muke xtau menahu langsung
padahal mbe aku datang 1st time dulu ngan mak beliau (saksi kejadian)
datang 2nd time pon ngan mak beliau
so...memang M.A tu dah "twist" cite huhi
M.A tu siap pesan suruh datang 3rd time tuk tengok baju yang mbe aku nak
tapi agak2 jugak laa..mbe aku tuh bukan nye dok dekat
turun nak g tengok baju bina mesjid pon betoi2 cuti ade hal
pehtu nak kire ongkos pegi balek jugak

dipendekkan cite...
mbe aku dah bengang kat M.A tapi dia xde cakap pape pon
senyap jelaa tp datang jumpe aku riyau gak hehehe (sorikkk..)
tuk back-up plan mbe aku pegi ke 2nd M.A 
(kebetulan mbe kami pon ade jadik M.A gak)
aritu jugak 2nd M.A datang umah beliau
g nego pape yang patot tuk majlis nanti
the end...mbe aku terus amek pakej kat 2nd M.A yakni mbe skolah kami jugak
tapi nak tau ape jadik kt 1st M.A tuh??
beliau ngan jayanye marah2 + maki hamun mbe aku nih
sabo je laa dibuatnye..
padahal mbe aku ni xde melawan cakap pon
siap jerkah2 mbe aku M.A ni cakap
mbe aku ni cerewet..x sabar...kalut sangat padahal kawen lambat gi
ade ke patot??
deyy...orang punye majlis biaq p laa nak prepare awal ke lambat
yg patot ko handle xmo handle
bile customer dah larik baru terhegeh2 huhu

moral of da story..
kalo nak carik Mak Andam ni kalo boley biarlah yang kite kenal (at least laa)
then kene nego betoi2 ngan M.A nih
sebab kalo xde itam putih camgini laa akan jadik nanti
sebab bukti xdak huhu

okayy...
sebelom terlambat aku nak wish
SELAMAT PENGANTIN BARU buat kak sepupu a.k.a Kak Nor & pasangan
yang telah selamat mendirikan mesjid pada 15 september 2013 lalu
huhi

meh skodeng gambo skett :p


eh..eh..hat ni bukan pengantin..
meh posing sket... kYong / kAnim / aku :p
tadaaa...inilah pengantin yang diraikan..huhu
dedua muke serius..hak hak hak
renjis2 xdak...kite bt sesi salam je laa yep :p
TAHNIAHh..buat K.Nor & pasangan :)

No comments:

Post a Comment