siape COMEL ikot sini tau..

Thursday, January 16, 2014

duhai anak "istemewa"

gambar ehsan google

"..saye nak keje sini...tapi ayah yang x bagi.."
"..ayah cakap..x bebaloi datang keje 2jam bayar 10hengget..duet minyak kete lagi.."

"..mmm...ayah cakap macam tu ke..??"

"..a'ah...ayah cakap macam tu.."
"..saye x boleh laa nak keje.."

U_U uuu
aku terkesima

"..tapiii...saye nak keje sini..mmm ayah yang x bagi.."
"..ayah cakap..kalo nak keje jugak datang sendirik.."
"..mmmm...saye x dapat datang laa macam tu.."

"..owwhhh.."

aku terkesima lagi buat kali ke-2 

paling aku x sangka itu "ungkapan" dari seorang ayah
buat anak nya yang "istemewa"
aku bukan nak memandai-mandai
tapi hanya nak penuhi IMPIAN seorang anak "istemewa"

keinginan nya untuk merasa nikmat bekerja
aku berusaha juga untuk membantu nya
walau tidak banyak
hanya secebis persetujuan dari pihak atasan
akhirnya permohonan nya diluluskan 
termakbul juga impian nya

dengan kabaran gembira itu 
aku telefon anak "istemewa" itu
untuk mengkabarkan berita tersebut
ya! aku cukup gembira
kerana aku tahu
impian kecil nya akhirnya termakbul jua

tapi...
apakan daya
kata-kata seorang ayah "membunuh" semangat juang nya

aku akur...
siapalah aku diantara mereka anak beranak
cuma apa yg aku ingin katakan di sini
anak "istimewa" itu tidak mustahil akan membanggakan ayahnya kelak
satu hari nanti...Insyallah
tapi...
berilah beliau peluang untuk secebis keinginan nya itu


wallahualam~

p/s: inikesahbenar 

No comments:

Post a Comment