siape COMEL ikot sini tau..

Saturday, May 3, 2014

burger Papamalloy > coconutshake Uptown > meatball Ikea


Assalamualaikum uolss :)

[rentetan alkesah oclc connexion]

30hb April 2014
- setel aje abes training terus aku pecut laju-laju (hat ni overr..) pi tukaq pakaian kat tempat Wanie (mbe aku yg keje kt PNM)..pehtu baru aku gerak ke shah alam pulak hohohoo...dari PNM > lrt damai > kl sentral > ktm shah alam (lebih kurang camgitu le pejalanan aku hohohoo) sesampai shah alam Mak yus tolong amek di stesen ktm...mekasih Mak :)

- malam nye..dapat jugak aku/yus/yako/wan berjumpa jumpi...agak sakan kitorang kalo dah jumpe nih hohohoo..malam tu tempat check point di Papamalloy Burger (kedai mbe UiTM Kedah kami dulu...Bob aku promote kedai ko nih..hahahaa)

K.A.M.I
yeop...apsal ko "hyper" semacam..?? hahahaa
Papamalloy Burger area TTDI nih memang terbaeekkkk...!
ini menu siap ngan harga skali...boley try sepammm yep :p







kedai mbe kami > Papamalloy Burger cawangan Shah Alam TTDI Jaya
owner kedai burger > Luqman Abd Rahman @ Bob

antara menu yang sempat kami lahappp tengah malam bute..heh heh
ni dia Tortilla Ayam + Daging.......superbbb mabelesss!!
Tortilla Beef + Chicken = RM7.00 je
memang menjilattt jemarii....terbaekkkk!!
hasil tortilla yang telah di ngappppp :p
memang layannnn
ini plak Burger Salmon = RM10.00 aje
confirm x nyesal buat pengemar ikan salmon kat luar nun..
mai pekena burger salmon Papamalloy okep~
nih ghope selepas Burger Salmon di lahap...heh heh
isi salmon yg tebal beb....perghhhh~
ni dia Beef Burger = RM10.00
yang "patty" nya dibuat sendirik oleh owner kedai Papamalloy
memang tangkappp lelehhh...seleleehhh cheese / keju / sos / kicap / mayo

(dh telan-telan ayaq liur aku nih...gullpppp)
muke penuh kenikmatan mennngappp Burger Papamalloy :p

 saiz tortilla ngan burger yang pasti menyengkak kan perot kome...heh heh heh
dan yang pastiii...gerenti sedapp & tangkap lelehhh~

kiri - nasi goreng ayam paprik
kanan - nasi goreng cili padi + telo mata
dua-dua terbaeekkkk...!!

(menu ni xde kat Papamalloy Burger...tapi ade kat kedai makan yg kami pegi ni huhu)
- usai menyantap Papamalloy Burger ngan bergambo sakan..maka bergerak lah kami ke destinasi memasing..
Yako & Wan gerak balek kampung
aku & yus gerak balek ke umah

- sempat lagik aku ngan yus g merayap dulu kat uptown sebelom kami balek umah hohohoo..lame jugak laa x ke uptown sini..aku beli sandal getah (ni pengaruh lepas aku usha kat belog blogger sorang nih..pasal sandal glitter..tapi aku beli sandal xde glitter laa..hoho) 
yus plak beli "sweater" baju sukan...misi setel kami pekena Coconut Shake sepammm...!

Coconut Shake gelasss besoo = RM5.00
memang sodappp..pueh ati kalo telan time dahaga..hohoho

1hb Mei 2014
- misi aku untuk training vs vacation pon dah sampai ari terakhir U_U uuuu..
tiket ets aku kol 6ptg..tp sebelom nak balek sempat lagik kami (aku / yus / mak yus) ke Ikea..tujuan asal memang nak pekena Meatball Ikea yang sedappp tahap dewa tuh...yummmmsss!!

 muke hepi x hengatt dapat tolak troli..ho ho ho

antara menu kami meatball / chicken lemon gravy / chicken wing / cake walnut
sume shedapppp-sheedaappp belakeeee.....sssllluuurrrpppp!!

 - saat genting (jem teruk dalam parking Ikea) kul 5.40ptg baru dapat keluar..memang dah tawakal kalo x sempat ke kl sentral alternatif laen aku singgah pudu amek bus aje...tapi mujur ketangkasan mak speedddooo bawak kete..akhirnya sampai jugak aku on-time kat kl sentral...berlari-lari aku ngn yus udah macam kena kejor ngan hantu sebab takot kena cicir ngan train...ha ha haa...(sempat hug & kiss yus kat gate A aje...huhu) Alhamdulillah aku selamat gak menyusup dalam train tepat jam 5.59ptg...fuuhhhh!



nota kaki : sahabat kala susah senang buat aku...Insyallah :)

No comments:

Post a Comment