siape COMEL ikot sini tau..

Thursday, August 1, 2013

bagaimana nak handle "budak meragam"

Assalamulaikum sume :)

asam garam dalam hidup bekerja nih 
memang kite boley jumpe macam2 ragam orang
kalo ade yang best ragam nye selamat laa kite bekawan
tapi acaner plak kalo yang ragam kalah "budak2 meragam"..?
haa....kalo hat "budak meragam" tuh memang kene pandai2 le handle ye tak?
hurrrrmmmmmm...
so far kat tempat baru nih ape yang aku boley katakan
everything goes fine & very well..
tapi kan...tapi kan....hohoho
aku dah terbau-bau ngan "budak meragam" punye pe'el..huhi

sape sangke kan?
x payah nak tunggu betaun nak kenai orang
x cukop sebulan lagi aku dah boley "tangkap" orang tuh
(ekceli ade dengar gak desus-desus dari staff kat sini)
tapi aku dengar aje kan dulu..nak cakap lebey2 orang baru laa katakan kan?
tapi..bile dah nak menjangkau 3 minggu kat sini
ade jugak le sket2 aku nampak belang "budak meragam" tuh
ha ha ha
gelak kan diri sendirik ke hape nih?

ade jugak orang kat sini bepesan kat aku
kene beware jugak le ngan "budak meragam" tu
InsyaAllah aku akan bejaga-jaga ngan dia
sebab nye aku xmo "banana fruits two times again" huhi

tapi aku tepikir gak
kalo kat mane-mane kite keje skalipon
memang xkan dapat larik ngan orang yang pe'el "budak meragam" ni kan?
cer kome pikir aje laa kan..
sepatotnye makin tua kite..makin behave laa perangai tuh kan
ni idok..memang macam "budak meragam" hu hu
yang jadik sasaran sape..??
ha ha ha...budak bebaru cam aku ni huhi
sebab "budak meragam" ni tau...orang baru akan selalu menurut kata
tapi bak kata orang tetua laa kan..
"..air yang tenang jangan disangka xdak boya.."
pepaham je lah kan..

buat mase ni biaq pi kat "budak meragam" tuh dulu
kalo tengok dah makin lebih memang kena tegoq gak laa
mujur kat sini aku siap2 dah ade orang nak tolong back-up
ha ha ha
mekaseh bebanyak laa cik boley tolong back-up2 bagai
he he he

okay..nak tunggu balek dah ni

chowz~
 


 

No comments:

Post a Comment