siape COMEL ikot sini tau..

Tuesday, August 13, 2013

cerkon edisi Syawal

Assalamualaikum sume..
asenye belom terlambat nak ucapkan "Salam Aidilfitri Maaf Zahir & Batin" :)

dah masuk Syawal ke-6
bagi yang mane maseh lagi beraye ngan sanak saudara kt kampung nun
seyes aku jelesss...! ho ho hoo
bestttt nye korang ek..
xpe..xpe..teruskan misi beraye nun
aku plak semalam dah start koje dah diknon uitt..
ah-kak x dapat nak becoti lelame sangat
al-maklumlah "budak baru" lagi..so coti tuh memang xdapek laa kan..huhi

okayy...xpe...
nak review sket mase time raye ritu apejenye?

1st Syawal 
Alhamdulillah Odone's family sume ade gather skali 
(sebab taun ni Along balek Ipoh dulu..so umah memang meriah adenye budak kenit 3org tuh + adek aku 2 org tuh pon udah balek)..pagi raye g semayang raye kt Masjid Tambun :)
usai...balek umah bersiap-siap nak balek kampung ho ho ho
at the same time bt sesi bergambo family jugak..tp x bape nak nice (10second punye hal) dah setup2 tengok gambo macam ntahapehapejugak...x pe laa...proceedddd :p
kt kampung raye umah Ayah Cho, Cik Arah, Ayah Ngah, Syamito, Chu, Cik Man...dah setel petang balek Ipoh :)
biase 1st raye memang xde kt umah pon..malam tuh baru siap2 isi kueh dalam balang bagai tuk prepare orang datang raye ke-2 he he he

we're Odone's Siblings...gwiyomi sangattt!! 


Haris / Ipan / Farhan...si kenit iolss :)
 
2nd Syawal
menu arini Lontong Mak Pidah :) 
nih memang terbaekkk..! ekceli x sume orang suke makan lontong ni kan?
tapi x kesah le..selere aje aku makan hahaha
bese lontong nih sure ade skali ngan kuah kacang jadiknye nasi impit kuah kacang le
kalo buh kuah lodeh tuh jadik laa lontong kan kan kan
membe yang datang : Anum & Noni (thanks tau tau uolss) 

3rd Syawal
menu arini Mee / Bihun Kari Mak Pidah :)
gilerr mabelesss jugak :p sebab nye 3x mak aku dok refill kuah kari sebab dah sold-out
huhi (ingat macam meniage ke? haha)
Alhamdulillah time nih tetamu x putus datang
membe aku yang datang : Intan, Ana, Kiah, Pupet & Hamid, Sarah (thanks tau uolss) 
4th Syawal
(kalo nak ikotkan plan asal Yuz & Mak beliau akan turun Ipoh beraye sini pehtu esoknye balek ngan Wan ke KL terus..tapi pepgi tuh dapat 14 miskol dari Mak Yuz gara2 aku terrrsilent-mode henpon pehtu lupe nak on balek hoho..memandangkan keadaan kesihatan Yuz yang x mengizinkan mereka xdpt turun Ipoh raye nih..tapi xpe yang penting kasi sehat dulu Yong pehtu baru kite jenjalan ea..no problemo huhi) 

arini menu apejeyanghadokatumah Mak Pidah :)
x usah nak peliks sebab nye raye ke-4 nih memang aku keluar beraye ngan kengkawan sekolah rendah dulu..kebetulan ade membe yang kawen..so pegi kenduri dulu
pehtu baru plan nak serang raye umah kengkawan huhi
pengantin : Mira  Azmi & pasangan
membe yang join kenduri : Rimi, Adila, Ct Aida, Asbul, Apiz 
membe yang join beraye : Rimi, Aida Radin, Asbul, Apiz, Rahmah
ekceli kami pusing2 aje g beraye umah memasing hehehe..memandangkan sume dok dekat2 aje so sekali harung aje laa..ni sume x plan..tapi itu yg menjadik pon :) besttt!!

5th Syawal
aku dah start koje huhi...kene terima kenyataan ini haha
ikotkan arini ade kenduri membe class-mate gak..tapi frust wehh aku x dapat nak join
maaf bebanyak pengantin baru Nabil & Nana..memang x bekesempatan nak pegi wedding korang..jangan amek ati yep..aku mendoakan kome bahagia sampai akhir hayat aminnn :)

tapi lepas abes keje tunggu Wan nak datang singgah raye kt umah  dulu
(kebetulan odw dia nak balek KL nun..kalo x Yuz & Mak pon balek ikot skali) 
macam bese memang murah ati betoi dok bt rendang ayam bagai..sodapp woo
iskk3 T_T anak sapo laa nih eh?? huhu
(ni promote skali kalo sape nak bt jadik menantu haha)


p/s: ade banyak g gambo2 x upload..nanti aku usahakan yep :)

No comments:

Post a Comment