siape COMEL ikot sini tau..

Monday, August 26, 2013

ular itu besar...

"saya ni 1st love awak ke..??"

soalan simple je tapi susah nak bagi jawapan 
sebabnye kene bagi karang ayat biar sedap di dengar
senang cakap kene jaga hati perasaan orang jugak kan
ape rase kalo orang jawab..
"saya ni 1st love awak ke..??"
"ofkos laa x.."
errr..........kalo camgini punye jawapan
rase2 korang ni berperasaan x? huhi
memang jawapan yang kite nak bagi tu jawapan yang jujur
tapi..kalo jujur macam tu nada dah jadik laen kalo bacaan pon laen
ye dak..?? huhi

buat soalan simple di atas
ni jawapan yang aku bagi...

"awak myb bukan 1st love saya...tapi awak istemewa buat saya.."

err....boley terima x jawapan jujur camgini??
he he he 

dan kalo boley tuk "kisah2 silam" tu
kalo nak becerita jujur ngan pasangan kome
aku nasihatkan lebey baek kome jumpe depan2
kalo nak korek "kisah silam" pakei sms ni aku ase macam2 boley jadik nanti
yelaa...laen orang laen nada pembacaan nye..
kang x pasal2 kejadian "sentapmaknokss" plak jadiknye nanti

oke aku bagi contoh nada pembacaan laen & maksud penerimaan akan jadik laen
cmgini ea..

ULAR ITU BESAR

"..ular tu besar weh.." 
(nada orang Key-El)

"..ulaqq besaqq!.."
(nada orang Kedah)

"..bOoosaa bonaa ulaa tu laiee.."
(nada orang Nogori)
hanya 1 statement nak bagitau "Ular itu besar" tu saje..
tapi laen orang laen pembacaan nye laen jugak penerimaanye
myb ade yang terima secara bersahaja 
ade jugak yang terima secara tegas 
& jugak yang terima secara hiperbola
haa....jenuh gak kan? kan?
padahal bile tengok depan2..
mybe ular tu hanya sebesar ular daun yang tengah remaja..he he he 
 camgitu le perumpamaan nye :p

so...tuk langkah berjaga2 kalo nak korek "kisah silam" partner kome
silelah bersemuka yep..
(itu pon kalo masing2 nak share laa.. tp jangan pakse tau..x baekk..huhu)

No comments:

Post a Comment