siape COMEL ikot sini tau..

Thursday, November 28, 2013

kpi-anti-kipasusahmati

kpi??
eeerrrrrrr...
aku rase pasti sume dah tau apekebenda menda alah nih
lebih-lebih lagi kalo yang dah banyak-banyak kali kena kpi
dapat plak lepas kena kpi tuh 
bigbos komen positive aje manjang
memang senyum lebor tahap telinge laa jawabnye

ateee..
buat diri aku yang pestime ni esok
aku kena mengajar tutorial class tuk access e-database
tuk kasi aku capai tahap kpi yang dikehendaki
ho ho ho
memang sangat mengujakan
bertambah menguja sebab aku nak kena ajar
para-para lecturer sume
ho ho ho


jadiknye esok tengok aje laa macam mane gaya nye
tadi pon ade sket "kecemasan"
dapat plak e-database tuh xmo lagin tuk lecturer full-time
peluh ketiak jugak aku dok koling orang "atasan"
mujur tadi petang dapat jugak difixedkan website tuh
adehhh laa..
jangan laa banyak dugaan tuk esok
aku harap beno sume jalan lancar
aku bukan nak kejar name bagai pon (tapi increment gaji perlu yep)
cume nak "puaskan ati" orang atasan jugak le

sebab bagi aku 
kpi nih bukan semata nak ukur prestasi keja masa tahap itu
bukan setakat nak tengok ending result macam mane
tapi kalo boley kite tengok ape "perubahan" yang pernah pekeja tuh lakukan
ape jugak step-by-step pekeja tuh buat
ape jugak "kepayahan" yang kena tempuh
 
kat sini jugak aku xmo le belaku isu bias dalam membezakan pekeja
ade setengah pekeja memang pendiam
tapi keja dia sume jalan
keja sume siap on-time

ade jugak pekeja yang kepoh
cakap memang pung-pang pung-pang
tapi bile tang keja result hampeessss..
tapi sebab "mulot manes" punye pasal
orang boley "pejam mata" untuk dia
ateee....acaner tuh??


p/s: aku memang anti ngan orang kipas-susah-mati ini -_-

No comments:

Post a Comment