siape COMEL ikot sini tau..

Monday, June 24, 2013

ape boley MAKAN ngan budget x sampei RM10?

Assalamualaikum sumeee.......... :)

weken minggu lepas
nenek sedara aku tido semalam kt umah (ngn kwn beliau)
tp pepagi ahad tu dh balek KL dah

pehtu macam bese weken ari tuk berkemas umah
minggu lepas dh basuh kipas dinding
yang besenye adek laki aku punye duty
padahal time dia balek umah aritu
mak dh pesan suh dia basuh kipas
tapi alih-alih xde nye dia cuci............cesss!!
memang sabauu je laa

minggu ni menyapu umah luar + dalam
ikotkn ati vacuum lagi senang
tp tahap malas memang xleh nak kata pa
maen cekau aje panyapu rotan (berat oii...)
menyapu umah aku ibarat macam kene berlari balapan
jenuh x menjenuh gak laa..

sedang aku syok-syok membasuh pinggan mangkuk dlm sinki
dpt mesej dari Aida nak ajak teman beliau ptg ni jalan 
he he he
tunggu lepas setel menyiang ikan kt dapur
baru aku decide boleh teman ke idok
(lepas mintak pemission kt mak aku)
selalunye aku xkan menghampakan org
keh keh keh 
(masuk bakul angkat sendirik)

petang kol 3 bru kami gerak ke ipoh
pusing-pusing pekan (lepas parking kete)
kedai yg menjuai segala macam benang x jumpe plak
jenuh berpusing jalan kaki
masuk dalam Kamdar usha-usha kain
(hanya mampu pegang aje...survey laa konon)

tekak haus x hengat
konon nak try minom soya kedai depan tu
sebab tengok org ramai Q
tapi x dan sampei turn kami
soya dah abes tingai air lengkong
errr...........ak xmo lengkong hohohoho

xde hal..
terus pegi ke TKK (taman kanak-kanak)
sane memang port terbaekk mau pekena ABC ke lai chee kang ke
aku ajak Aida g lepak TKK dulu
penangan kami petang ahad tu
he he he
makanan + minuman yg aku recommended
kome kene try kt kedai ni kalo turun TKK :)
Popia Basah & Kering = S.S Ali (70sen/pcs)
ABC & Lai Chee Kang = AliSan (rm2.50/bowl)
budget makan + minum ni
x kurang rm10 pon
giler murah kn? kn?
huhuhuhu
yang penting sodappp...!!
(ikot kn mmg aku ade rm10 je pon...hahaha)

bagi sape yang minat Lai Chee Kang
ini Lai Chee Kang aku recommend (ais kisar okeh)
siap ade telo puyuh lagi tau
sebab aku tau payah giler kot nak jumpe
Lai Chee Kang kisar yang ade telo puyuh dah skang
tapi ini sejak azali lagi ade letak telo puyuh
he he he
sodappp..!

ape tunggu lagi??

moh pegi TKK Ipoh yep :)

No comments:

Post a Comment