siape COMEL ikot sini tau..

Friday, June 21, 2013

keperluan @ kehendak

pepatah ade cakap
"alah beli menang memakai"
jadik nya...aku memang nak-nak sangat menjadik 
pembeli yg x menang tangan nak beli barang
boley ke??
boleyyy...tuh pon kalo ko berduet!
(pekkk...kene sedass!)

disebabkan Hencik Fulus tuh belom nak ado lagi nih
aku buat kan jelaa dulu
list barang yg menang aku nak-nak sangat ade
sebab keperluan yg amat dh ni
kehendak pon macam tuh jugak
kalo boley dapat sume yg aku list kan nih
haa....bru leh cakap
"alah membeli....rabak gak nak membayor nye"
he he he

1) PC flat screen 
sebab laptop Asus aku dah sampei hayat beliau...sooobbbsss :( 
sangat keperluannn tuk ade PC seketoi kt umah senang nak hupdate segala mak nenek dlm belog / update fesbuk / search info keje / chatting / update ngn customer / melukih doodle bagai hoho
see??....memang keperluan + kehendak kan? kan?

2) upgrade PRINTER 
hat ni memang dah lame aku usul dalam pale otak aku..konon nak buat ink buh kt luar printer tuh..haa tau kn? kne anta service sket laa..skg ni pon printer aku tuk kaler aje probs..malas dh laa nak beli catridge wane mahai giler tu..x tahan pakei membazir aje..aku ase kalo upgrade printer sket memang bebaloi le...ye dak?
ni sangat keperluan + kehendak :p

3) HENPON sedikit canggih
laa ni nak habaq mai..aku memang hazab tol kalo nak tukar-tukar henpon ni
aku skg maseh lagi laa pkai henpon Nokia Express Music tuh lagi (sejak studi lagi) sampai laa ni langsung x tukaq-tukaq..kalo org len dh naek LRT / MRT bagai...aku baru laa nak naek Ketapi Tanah Melayu...punya x berteknologi canggih huhuhu
ni keperluan + kehendak jugak :p

4) kete SAGA SV manual
perghhhh...hat ni memang bukan keperluan dah..lebey pade kehendak nih..sebab nye skrg kan rate kete saga ni dh murah macam hape..monthly Rm250 deposit 10%..wowww deabakkk!! aku memang mencarik-carik kete yg monthly bwh RM300 tuk aku survive hoho
yg ni kehendak :p

5) bebarang kemas EMAS
okayy...bunyik agak melampau kn? ha ha ha..tp itu lah yg aku dok aim jugak-jugak..beli emas x rugi weh..sebab kalo terdesak boley gadai baq hang! huhu so..memang xde rugi melaenkan perlu lebey ati-ati le..idok le nak tayang bagai kt umum...beware tau! pakei time raya ke hape oke le tu...ari laen simpan kan aje.........
yg ni pon kehendak ;p


okayy...
setakat ni aje keperluan + kehendak aku
yang mane tunggu ade Hencik Fulus ado baru leh leh bayang benda2 nun
kalo x...........ko telan liur je laa makcik oii...
ha ha ha

Insyallah..aku KENA lebih berusaha nak dapatkan "sesuatu" itu

adios!

No comments:

Post a Comment